neděle 5. října 2014

Jednou takhle v neděli...

...když sluníčko ještě z posledních sil pálilo co to dá, jsme si vyrazili na tradiční nedělní kulturní štafetu. Začali jsme hezky česky: v alternativním kině Cinematographe (http://www.lecinematographe.com/) zrovna od 11 hráli Krtečka. Byli jsme jediní středního věku bez dětí a myslím, že jsme si to užili víc, než kdekterý capart. Občas jsem musela překládat co znamená: "hele" "tady" "jejda", víc se krtek naštěstí neprojevuje :)

Následovala burza motorek na ostrově, a nebudu vás napínat, tam se to stalo. Procházíme se tak davem dlouhovlasáků a koženobunďáků, obdivujeme hárleje a přemýšlíme o cestě kolem světa na sajdkáře. Dokonce i starobylé světlo na svíčku by se doma perfektně vyjímalo! Co se ale mezi tou záplavou motorů sem tam nevyskytne? Hádejte třikrát! Kola, přesněji řečeno starší silničky. 

Poté, co jsem se definitivně zbláznila do singltreků a ježdění v lese mě to zničeho nic začalo táhnout směrem k asfaltu, rychlosti, svištění krajinou, čistou jízdou a kompletně rozdílnou dimenzí cyklistiky.  Ne že bych blátíčko a lesní stezky chtěla opustit. Ale přece jenom vliv prostředí je znát a tak jsem zatoužila vyzkoušet cestu nejen od zablácené bikerky k elegantní vintage dámě s červenýma nehtama a háčkovanýma rukavičkama :)

Zpátky do hangáru, vykračujeme si kolem všech těch šroubků a ložisek a kusů motorů a najednou jsem HO uviděla! Silniční kolo značky Peugeot! Bílé s červenými proužky. Přítel mě pobídl, abych se nestyděla a zeptala na cenu, odhadoval ho na 120 euro. Pán se usmál a sdělil mi o 40 euro míň a prý by ještě smlouval. Po kratším rozhovoru trvá na 80 euro plus mi přidá dvě pneu, protože kolo má ještě původní. Jdu se projet. Sakra, co to je? Jak se na tom brzdí, úzká řidítka působí značně nestabilně, jinak ale jede parádně. Dávám si hodinku na rozhodnutí a rozhodování nepatří k mým silným stránkám....asi je vám už jasné, jak to dopadlo. Ano, finta: mám u sebe jenom 70 euro zafunguje a já jsem pyšnou majitelkou tohohle krasavce, s kterým si vykračuju stadionem a frčím městem. Hlavně nezapomenout brzdit a necpat hned nohy do klipsen. 

Abych nechala vyniknout krásu Peugeotka, můj natěšený obliček neuvidíte :)

První vyjížďka dopadla skvěle, vzala jsem si háčkované rukavičky a nebýt sedla které mi každý ujetý metr připomínalo, že mám určité partie, byl by dnešní den dokonalý :)

Tak kdo se přidá? 

První kilometry do Sucé sur Erdre

To je on!

Jo jo, francouzská klasika :)

Žádné komentáře:

Okomentovat