úterý 29. března 2016

Francouzská šukačka

Tak co kůzlátka, jaký byly Velikonoce? Ani vlastně nevím, jestli naše holky ještě barví vejce a kluci chodí po sousedkách a vyšukávají slečny i paní. Tenhle příspěvek bude tak trochu o marné snaze a o ještě horším obrazu Československé lidové republiky v očích Frantíků.

Francouzská verze Velikonoc je jen jakýmsi čajíčkem té naší české. Dospělí schovají čokoládová vajíčka a děti je hledají. Konec, tečka, žádný spáleniny od horkého vosku, žádná jelita od čerstvých proutků a v alejích taky není nablito.

Vyrostla jsem na vesnici, kde se všechny zvyky živě dodržovaly. Vidím malou Lucinku v horní posteli palandy v předvečer velikonočního pondělí, jak se šteluje do polohy zadkem ke stěně, aby byla na ráno připravená na brutální útoky otce a bráchy. Pak nemůže usnout jak se bojí rána. Hned jak se probudí a s hrůzou zjistí, že je v úplně jiné poloze než čekala, tiše sleze dolů a na zadní část noční košilky si zavíracím špendlíkem připne ten největší polštář. Pak musí celý dopoledne poslouchat debilní macho sousedy kteří s hřejivým pocitem na hrudi pronášejí více či méně srozumitelně (záleží kolik panáků zelený už v sobě mají) více či méně ponižující hlášky: "no tak otoč se a vyšpul na mě ten zadek", "neschovávej se ať ti můžu pořádně nařezat" a někteří bastardi u toho ani nezpívají koledy! Když se náhodou někdo zapomene a přijde po poledni, kdy má dívka právo muže polít kýblem vody, prohlásí matka, že ho přece nepolijeme ale ještě jednou nastavíme zadnici a dáme pěkně chlebíček a krasličku, to je přece kamarád! Wtf?

je to dobrý, jsem schovaná a nikdo mě nevidí!

Nejen já jsem si tenhle tak trochu sadistickej zvyk neužívala, není výjimka, že mi kdejaká paní prozradila, že Velikonoce nesnáší, jak vidí pomlázku tak se osype zelenou vyrážkou a tak podobně. Nechci se tu ale pouštět do polemiky jak v dnešní relativně genderově vyvážené společnosti není bezduché třískání holek zrovna fajn, i když ta síla mladých proutků jistě působí na imunitu lépe než ginko biloba. Každopádně jsem v tom vyrostla a je to pro mě zvyk jako každý jiný, pokud se tzv. "vyšukání" provádí jemně a chlapec u toho zpívá, je to docela pěkný zvyk.

Francie, březen 2016. Česká asociace pořádá pro krajánky české Velikonoce. Máme vejce i vosk a máme i proutky. A tak dochází k tomu, že Lulu plete svojí první pomlázku v životě. Vrcholem ironického okamžiku potom je, že jí to učí plést jiná dívka. Nadšeně přinese pomlázku domů a ....nic. Ona tam jen tak leží bez povšimnutí, bez toho, aby mi někdo aspoň náznakem vyprášil kožich. Kdybych jí takhle nechala válet doma v čr, koleduju si o pěkný výprask v kteroukoli roční dobu.

Buďme rádi že nežijeme v Rumunsku, tam se musí dívka na Velikonoce nechat pokousat od Drákuly! :)
Pak, den před Velikonočním pondělím v mé nové super extra geniální práci vyprávím kolegům (téměř samým chlapům), jak v Česku slavíme Velikonoce. Oni že prej tu pomlázku teda chtějí vidět. Nadšeně ji přinesu a vysvětlím k čemu slouží. Ale ani tady se šukat nebude, chlapi se k ničemu nemají, ani náznakem, ani nezkusí jak pěkně sviští vzduchem, prostě nic. A přitom tentokrát si na kolegy vážně nemůžu stěžovat, rozumíme si a skoro pořád se něčemu smějeme. Někdo vrtí hlavou a nevěří tomu, že by si to české ženy vážně nechaly líbit, u někoho zahlédnu stín lítosti a nabízí mi čokoládový vajíčko. Ženský se prostě nemlátí. 

"Proč bys měla dostat výprask když jsi nic neprovedla?"

"A to jako holky mají taky jednu na obranu?"

"Jo aha, já myslel, že je to opačně a že to chlap dává vejce."


Včera jsem prožila doposud nejnáročnější den v nové práci. Lilo s maličkými přestávkami celý den, v parku byli vždycky max 4 lidi kterým nevadila sprcha a my na ně nenápadně ze země dávali pozor. Při tom jsme se cpali čokoládovýma vajíčkama pro klienty, kteří přece jenom radši tráví Velikonoce v suchu. A víte co? Nakonec mi ten výprask ani nechyběl. Vštipovat malým klukům už od malička že seřezat holky je sranda, mi zrovna moc dobrý nepřijde. Ani na Velikonoce. A teď hurá do mě, milí mužští čtenáři, nandejte mi to! Jo a ještě dodávám, feministka nejsem a nemám je ráda. :)

Je toho víc co žabožroutkové nechápou, třeba takový skloňování! :)


Na konec jedna velikonoční:


Šuky, šuky, šuk, já jsem malý kluk!

A já šukat nepřestanu, dokud něco nedostanu!


:)


mučící nástroj Čechů na osum?

4 komentáře:

  1. Mučící nástroj na osm proutků :)

    OdpovědětVymazat
  2. Není to spíš šuchačka? Šukačka je něco jinýho Luci :)

    OdpovědětVymazat