sobota 30. ledna 2016

Čokoládové orgie

Je mi jasný, že všechna vaše novoroční předsevzetí už dávno vyletěla komínem. Byli jste si dvakrát zaběhat a pak už bylo moc zima, moc sněhu, moc pozdě nebo moc teplo? Chtěli jste skoncovat se sladkostmi ale kolega zrovna slaví padesátku a přinesl do práce dort? Měli slevu 90 procent na vánoční kolekci? Jo jo, chápu! Tak přesně pro vás je tenhle mega super jednoduchý a ultra rychlý recept na neskonale deliciózní pravý francouzský dortokoláč zvaný Fondant au chocolat.

Tentokrát to bude rodeo! :)

To jsem tak jednou přišla hlídat moje dvě holčičky a ony na mě, že dneska výjimečně nebudeme hrát ani na schovku ani na tátu a mámu, ale že bychom si mohly upéct koláč. Já na to suverénně, že až mi dají recept, že pak teprve se do něčeho pustíme. Holky vytáhly ze skříně čokoládu a na jejím obalu byl. Recept. Moje snaha vyhnout se zapatlání celé kuchyně vyzněla naprázdno. Pustily jsme se do toho a výsledek byl víc než dostatečný. Vláčný, ani ne moc sladký, na jazyce se rozpouštějící...

Budete zaručeně potřebovat: 

Hlavně dobře nakoupit!


  • 200 gramovou černou čokoládu na vaření, ta moje obsahuje minimálně 52 procent kakaa
  • 100 gramů másla (použila jsem sladké, ne poloslané) a trošku na pekáč
  • 4 vejce (ideálně od slepiček co se měly dobře)
  • 50 gramů mouky (klasicky té jediné, co se ve Francii prodává, u vás asi hladká)
  • 100 gramů cukru pudr (vždycky lze ubrat)
Z vlastních zkušeností se ujistěte předem, že doma všechny suroviny máte. Věděla jsem, že mám doma čokoládu, nějak delší dobu. Ukázalo se že ji doporučují spotřebovat do roku 2013. Taky s vajíčkama je věčný problém. Nejednou se mi stalo, že mi nešlo rozklepnout...ono totiž už bylo uvařené! A zapněte troubu.

vejce nebo slepice?? Co dřív??

Hned na začátek se pobavíme lámáním čokošky na kostičky. Tady vám nedoporučuju péct s dětma, protože ty mandelinky sezobou na co přijdou a to abyste si pak připravili tabulky radši dvě. K rozlámané čokoládě nakrájíme máslo a společně dáme asi na dvě minutky do mikrovlnky. 

Po vyjmutí promícháme a tím dorozpustíme zbytky pevných skupenství čokolády. Pak už to jde samo. Pokud jste si čoko a máslo nechali rozpustit v nějaké přiměřeně velké míse, přidáme do směsi postupně cukr, zamíchat, vejce, zamíchat, mouku a pěkně promícháme a nakypříme jako žížalky.

Potřeby: mistička, lžíce, trouba

Všechno to vylejeme na vymazaný a vysypaný pekáč, spíš pekáček. 

Pak záleží na vaší troubě. V těch klasických pečeme na 200 stupňů 10-12 minut. V té mojí minitroubě asi ještě o 2 minutky déle. V návodu píšou abyste se neděsili toho, když koláč vypadá, že ještě není dopečený. To je zcela normální a francouzské. Fondant totiž znamená tát, tavicí, rozteklý, no prostě tak. Podávat můžete se šlehačkou nebo s vanilkovým krémem. A nebo s bagetou.

Asi úplně nejotravnější na celém aktu bylo focení, nechápu, jak se někdo může bavit focením toho co jí nebo vaří. 

s bagetkou nejlepší

vypadá to jako nedopečené ale není to nedopečené (i když vlastně jo)

My blue gateau

Tak a teď šupky dupky ven, nikdy není pozdě! (Teda já nemůžu, mám rýmu a kašel a prší a Saturn není v rovnováze s Plutem :)


Bon ap' ;)



P.S.: Zbytek čokolády můžete využít třeba ke klasické francouzské masáži či jiným hrátkám ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat