čtvrtek 24. dubna 2014

La Loire à vélo

Že nejen Rakousko, ale i Francie je země cyklistům zaslíbená, vám dojde hned v samotném Nantes, kde má svůj pruh auto, autobus a kolo. Vážně, nekecám, uprostřed vozovky je vyvýšený obousměrný pruh pouze pro cyklisty. Taky je po městě několik cyklostojanů, kde si můžete v minutce vyzvednout kolo a zanechat ho v jiném stojanu, kde zrovna potřebujete. Každé kolo má ve předu košíček, je krásně oranžové...ale zpět k jádru francouzského buldočka!
A jedemééé! (Ancenis)
Dneska bych vám chtěla vyprávět, jak jsem se pustila na svojí první sólo akci ve Francii, s báglem na zádech, protivětrem v hrudi a nekonečnými kilometry rovinky před sebou. Předběhnu a řeknu, že jsem tuhle vražednou kombinaci přežila, ba co dokonce mě to i zocelilo na další sólo akci, o které jsem vám už vyprávěla (vejlet na Belle ile).
Pozor na piráty!

To mi tak zbýval poslední týden letních prázdnin a já jsem si řekla, že toho musím náležitě využít. Sbalila jsem si proto krosnu, našla si pár noclehů na couchsurfinu a jednoho poledne jsem vyrazila směr Orleans. 
Jedna motivační na začátek

Na úvod bych asi měla promluvit o svých cílech a záměrech. Tak tedy pro ty, co to ještě neví, naším městečkem protéká řeka Loire (česky Loára), která ovšem necelých 60 km odsud ústí do Atlantiku. Když se vydáte na druhou stranu, do nosu vám cvrnkne nejeden hrad a zámek. Mým cílem bylo proto vyrazit z domu pěkně na kole a některý z těch zámečků objevit, později jsem si za cíl zvolila rovněž nezdechnout vedrem.
Pokud máte čas a nejste šílený cyklista, Loire nabízí i pláže

První den jsem si dala cvičně 40 km s tím, že chci jet "na pohodu" a hodně se kochat (a taky ráno dlouho spát). Cílem bylo městečko Ancenis. Ten den jsem poprvé pocítila paprsky boha Slunce, který mi udělal vkusné tetování: sluneční brýle, krátké rukávy a nohavice. Na sprchu mých prvních hostů jsem se proto nemohla ani dočkat.
Nejede to :(

Den druhý jsem už tak skromná nebyla, naplánovala jsem si hned 65 km a cílové město Angers. Ten den jsem plně pocítila sílu protivětru, nekonečných rovinek a batoh se zdál zase o deset kilo těžší. Někde kolem 40. km jsem prodělala menší osobní krizi, kterou vyřešila limonáda a nanuk a menší telefonát domů. Kdo se kdy pouštěl do sólo akcí ví, že mluvit celý den sám se sebou nebo s okolními krávami není zrovna to nej. Z posledních sil jsem dojela do Angers, našla supermarket, koupila si hroznový víno a plešku vychlazeného guinesse a dárek pro hostitele. Ten dorazil záhy, sympatický, večer pozval přátele na grilovačku. Jak jsem byla unavená, ani mě neznepokojovaly dvojsmyslné narážky a čím dál erotičtější příběhy, nakonec jsem se ale přece jenom pro jistotu omluvila, na nějaké orgie už mi nezbývaly síly :))
Angers

Třetí den mě už nekonečné rovinky vytáčely, proto jsem zvolila alternativní dopravní prostředek: vlak.Ten mě konečně dopravil do centra zámků. Necelých 20 km od stanice byl zámek Rigny Ussé, podle kterého prý Charles Perrault napsat pohádku o Růžence. Cílem dnešní etapičky bylo město Chinon, známé nejen zámkem, ale i vinicemi a místem, kde si nohy omyla sama Johanka z Arku. Nocleh mě čekal u slečny, která pracuje v informačním centru, po večeři proto následovala noční prohlídka města. Kromě pářících se křižáků (pavouků) jsme viděli nasvícený hrad a pamětní desku s Johankou (nenasvícenou).
Rigny Ussé focený za plotem (mastný vstup)

Poslední den byl ve znamení návratu. Když víte, že noc strávíte ve své vlastní posteli a bágl konečně odhodíte do kouta, jste ochotni si i nějaké ty flašky vína přikoupit a stejně se vám jede lépe. Po cestě do finálního města Saumur, známé opět vínem, ale i slavnou jezdeckou školou, můžete obdivovat jeskyně ve skalách, zvané Troglodyty. V nich naleznete nejrůznější věci: od muzea a pěstírny žampionů přes výstavy skleněných váziček až po jablka, do kterých se mlátí kladivem, aby byly placatý a pak se konzervují. Krosna je zase o skleničku hub těžší. Zbývá se dotrmácet do Saumur, nakoupit poslední pohledy a hurá domů. 
Noční Chinon

CK-Lucinka doporučuje: cyklostezka podél Loire je ideální pro rodiny s dětmi, víkendové cyklisty a milovníky kultury. Zámky, památky, troglodyty a vinné sklípky jsou opravdu majestátní! Povrch rovinatý, ani trošku zvlněný! Pokud máte rádi kopce, doporučuju to jet autem a kolo si pošetřit třeba do Pyrenejí :) 
doporučuju!
Jeden z mnoha troglodytů

Chinon z výšky

Na zdraví, kdo jede příště se mnou? ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat